چند روز پس از توافق مهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مانع از صادر شدن قطعنامه علیه تهران در نشست فصلی شورای حکام شد، تهران و ریاض دیروز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که

1401\12\20 10:40:23


موج جدید خوشبینی ها به احیای برجام

چند روز پس از توافق مهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مانع از صادر شدن قطعنامه علیه تهران در نشست فصلی شورای حکام شد، تهران و ریاض دیروز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که پس از هفت سال روابط دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند.

تحلیلگران بر این باورند که از سرگیری روابط تهران-ریاض می‌تواند به معنای افزایش احتمال دستیابی به توافق احیای برجام، کاهش تنش‌ها و گشایش در فضای سیاست‌خارجی ایران در سال ۱۴۰۲ باشد.

این تحلیلگران همچنین تاکید می‌کنند که برآورد مقامات سعودی این است که ایران و آمریکا به سمت احیای برجام پیش می‌روند و به همین دلیل عربستان نیز تصمیم گرفته در چنین فضایی، تنش‌ها با تهران را کاهش دهد و خود را برای دوران پس از احیای برجام و آماده و فضای همکاری در منطقه را تقویت کند.

ساعاتی پس از اعلام توافق تهران-ریاض برای عادی سازی روابط، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان درباره مذاکرات احیای برجام تلفنی گفت‌وگو کرد.

.

.


بازنشر از : منبع: کانال تیت


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو